Welke boeken heb ik deze maand gelezen?Deze maand heb ik vrij weinig gelezen. Door een GIP dat in de weg zat, leuke school uitjes maar vooral door eindelijk eens wat tijd te hebben om thuis te zijn legde ik mijn boek steeds opnieuw aan de kant. Al ben ik blij dat ik volgende drie boeken gelezen heb. |
Hollow City (Miss Peregrine’s Peculiar Children #2) van Ransom Riggs Het eerste boek had mijn hart verovert en ik was vrij nieuwsgierig naar dit verhaal. Simpelweg omdat het zo anders in en echt een verhaal toont waar je twee keer bij moet nadenken. Het kan goed zijn dat de grootvader van het verhaal als deze dingen echt gezien heeft, maar dat hij gewoon hallucineerde. Persoonlijk moet ik toegeven dat ook het tweede boek mijn hart helemaal wist te veroveren en dat ik ook deze keer zeer aandachtig heb gelezen. Voor mij was dit boek echt een topper! |
Onverwacht (Beautiful Bastard #2) van Christina Lauren Ook het tweede deel van de Stouter serie heb ik deze maand gelezen. De laatste tijd had ik zeer jeugdige en vlotte verhalen gelezen en ik was toe aan wat anders. Daarom ook deze roman. Ik geef toe dat ik het eerste boek in deze serie een heel stuk fijner vond en dat ik er een beetje tegen op kijk om deze serie verder te zetten. Ik hoop dat het derde boek dezelfde capaciteiten heeft als het eerste boek want anders denk ik toch dat deze serie niet zo geslaagd is voor mij. |
Geek Girl blundert door (Geek Girl #2) van Holly Smale Het leek wel de maand van het tweede boek uit een serie want ook deze keer heb ik een tweede boek gelezen in een serie. Ik vond dit boek persoonlijk geweldig en ik geniet echt van deze serie omdat het zo luchtig is. Maar als ik dan echt moet geen kijken naar de schrijfstijl en dergelijke vind ik toch dat er nog een beetje aan gewerkt kan worden. Ergens denk ik wel dat dit komt door het vertalen van het boek. Het voelt voor mij aan alsof de vertaling niet zo vlot verlopen is. |