Reviews van boeken/lees accessoires
Hier vind je alle reviews die ik geschreven heb. Deze gaan zowel over boeken als de accessoires die je tegenwoordig vindt. Deze reviews zijn zeer uitgebreid en vaak spoiler vrij. Indien er toch spoilers zijn wordt dit wel vermeld. Onderaan vind je de oudste reviews en telkens er een nieuwe review komt kun je deze helemaal bovenaan vinden.
Om een beter overzicht te krijgen kun je ook bij "alle posts" kijken daar staat alles opgesomd.
Klik het woord review met de nummer om naar de post te gaan. (bv: review #1, wanneer je hier op klikt zul je naar de post gaan)
Het "🌟" icoontje staat voor hoeveel sterren ik het boek gaf op Goodreads.
Om een beter overzicht te krijgen kun je ook bij "alle posts" kijken daar staat alles opgesomd.
Klik het woord review met de nummer om naar de post te gaan. (bv: review #1, wanneer je hier op klikt zul je naar de post gaan)
Het "🌟" icoontje staat voor hoeveel sterren ik het boek gaf op Goodreads.
Review #42De Godinnentest van Aimée Carter
Dit boek is gewoon ongelooflijk en ik ben er zeker van dat ook de rest van het boek zo geweldig is. Ik stond ervan versteld hoe snel ik mee in het verhaal gesleept werd en hoe het daadwerkelijk echt iets voor mij was. Ik wou de boeken al eerder lezen en nieuwsgierig was ik wel maar had ik geweten dat ik er zoveel van zou houden, had ik ze veel eerder gelezen.
🌟🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #41Bondgenoten en Verraders van Patty van Delft
Het tweede deel bevatte zelfs nog meer spanning en avontuur. Ik was al helemaal verkocht bij het eerste deel in deze trilogie maar ik moet toegeven dat het tweede boek me helemaal heeft meegesleurd. Na ongeveer twee dagen was het boek al uit en voelde ik zelfs een leegte. Laat ons hopen dat het derde boek snel in de winkel ligt!
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #40Library of souls van Ransom Riggs
Het eerste boek in de 'Peculiar-serie' vond ik meer dan geweldig. Het tweede boek heeft me verrast. Maar het derde boek... daar heb ik mental een serieus gevecht mee gevoerd. Op de één of andere manier vond ik het derde boek vreselijk langdradig en kon ik helemaal niet zo goed in het verhaal komen. Plots leek de hele sfeer rond de serie in rook te zijn opgegaan.
🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #39Hartenkoninging van Gena Showalter
Om eerlijk te zijn was ik meer fan van de eerste twee boeken. Dit boek kwam zeer traag op gang en ik kon me echt niet inleven. Tegen het einde vond ik het al een heel stuk beter maar jeetje hoe snel ging het einde. Het idee dat er nog een vierde boek is baart me zorgen... want voor mij had dit boek al een einde.
🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #38
|
Review #37
Een dun boekje dat ik op het Boekenfestijn in Eindhoven eens heb meegenomen. Toen ik de achterflap daar las was ik enorm enthousiast en leek het me echt een geweldig verhaal. Toen ik er één dag aan had besteed om het uit te lezen bleek dit boek helemaal niet zo geweldig te zijn als de achterflap liet uitstralen.
🌟🌟 - sterren
|
Review #36Stouter: ongebonden van Christian Lauren
Na enkele keren dit boek op mijn TBR lijstje te hebben geplaatst, besloot ik dan toch maar om het boek te lezen. Ik was teleurgesteld bij het tweede boek in deze reeks maar toen ik in het derde boek begon was ik absoluut verkocht. Dit is het meest realistische verhaal van de drie boeken.
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #35Zij die hoort van Patty Van Delft
In de young adult groep op Facebook heb ik voor het eerst kennis gemaakt met dit boek. Ik zag het door andere leden al wel eens verschijnen maar ook door de schrijfster zelf. Natuurlijk sprak het me meteen aan. Pas na een tijdje verkocht de boekhandel in de buurt deze serie. Beter laat dan nooit zeker.
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #34Paper towns van John Green
Deze stond al een tijdje in mijn kast maar heb nooit het gevoel gehad dat ik het zo enorm graag wou lezen. Tot op de moment dat ik er echt in begon. Ik vond het boek echt geweldig en het hoofd me helemaal overrompeld met nieuwe elementen in young adult die ik nog niet kende.
🌟🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #33Spring maar achterop van Sarah Dessen
Ik hoorde een tijdje geleden vrij veel over dit boek en meestal was de commentaar niet altijd zo goed. Op het Boekenfestijn kwam ik dit boek voor een mooi prijsje tegen en toen heb ik maar de stap gezet om het te kopen. Al was ik toch vrij verbaasd waarom de reacties erover zo slecht waren.
🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #32City of Ashes van Cassandra Clare
Het tweede boek in de "mortal instruments" serie heeft voor mij zeer veel verschil gemaakt. Nu pas ben ik echt overtuigd dat deze serie iets voor mij is ondanks dat er wel enkele dingetjes waren die me stoorde. Ik heb dit boek voor school gelezen en heb er meer dan een week over gedaan door alle taken die wat uitgebreid waren.
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #31Rebel van Julie Kagawa
Het tweede deel in de "Talon" serie is voor mij een echte topper. De spanning was er ook in dit boek weer duidelijk in verwerkt en Julie Kagawa heeft me echt weer getoond hoe fantastisch ze is in het schrijven van fantasie verhalen. Ik moet toegeven dat deze serie van haar me echt kan bekoren.
🌟🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #30The mortal instruments: City of Bones van Cassandra Clare
Eindelijk heb ik mezelf ervan overtuigd om deze serie te lezen en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Met de nieuwe "shadowhunters" serie was dit echt het kleine duwtje in de rug. Maar het boek was toch niet volledig wat ik ervan verwachtte...
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #29Het verborgen kind/ de babymakelaar van Marelle Boersma
Inderdaad dit boek heeft twee titels. Het boek "de babymakelaar" verkreeg in 2015 een nieuwe titel. Al bij al heeft dit niets aan het boek verandert en zijn beide titels zeer passend voor het wonderbaarlijk spannende verhaal dat Marelle geschreven heeft. Ze blijft me steeds opnieuw verbazen.
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #28Geek girl: model misfits van Holly Smale
Het tweede boek in de geek girl serie mag ik ook al afvinken op mijn lijstje en ik moet zeggen dat ik het weer een fantastisch boek vond. Het sluit zo mooi aan op het eerste boek en ondanks dat er toch niet enorm veel gebeurt zijn er super fijne wendingen die het verhaal meer betekenis geven.
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #27Stouter: onverwacht van Christina Lauren
Voor deze keer eens geen Young Adult maar wel eentje dat geschikt is voor een Young Adult lezer. Maak je maar klaar want dit boekje is helemaal in de stijl van fifty shades. Het is het tweede boek in de Stouter trilogie van Christina Lauren.
🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #26Hollow City van Ransom Riggs
Na het eerste boek mijn absolute favoriet te maken keek ik stiekem wel enorm hard uit naar het tweede deel en ik moet zeggen het heeft me absoluut zeker niet teleurgesteld.
Als ik eerlijk mag zijn kan deze schrijver zeer ingewikkelde en serieuze verhaal schrijven waar je heel geconcentreerd de aandacht bij moet houden maar als je dit doet dan is het gewoon een geweldige serie! 🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #25Drama Prinses van Brigitte Blobel
Misschien is dit boek dan toch meer iets voor meisjes tussen 12-15 jaar dan voor iemand van 17. Met heel wat moeite heb ik me erdoorheen gesleurd omdat het verhaal zo langdradig is.
🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #24Afblijven van Carry Slee
Eventjes weer een boek herlezen dat je in je kinderjaren gewoon geweldig vond. Dat is iets wat ik deze maand heb gedaan nadat ik op het boekenfestijn in Eindhoven Afblijven van Carry Slee zag liggen.
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #23Harry Potter and the prisoner of Azkaban van J.K. Rowling
Ook het derde boek van Harry Potter kan ik van mijn lijstje halen. En wow wat was het goed! Zelfs beter dan de film.
Ontdek in deze korte review wat ik er van vondt. Vanaf 2016 zullen grote boekenseries (+5 boeken) 1 review krijgen, behalve Harry Potter omdat ik nu al drie boeken apart een review gaf. Maar enkel omdat ik in lange series voel dat er vaak weinig verandert dat ik kan zeggen zonder spoilers. 🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #22Bloedzusters van Jackson Pearce
Mijn verwachting van dit boek waren enorm groot. Het stond al een tijdje op mijn leeslijst maar doordat het best een duur boek is had ik het tot voor kort nog steeds niet gekocht.
Op het boekenfestijn lag deze dan voor een klein prijsje en ik besloot om het dan toch maar te gaan lezen. Viel me dat eens tegen. 🌟🌟 - sterren
|
Review #21Warm bodies van Isaac Marion
Als grote zombie fanaat kon ik enkel dromen van een boek als dit. Hoe leeft een zombie? Hoe denkt een zombie? Eerlijk? Ik was toch een beetje teleurgesteld.
🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #20Geek girl knap anders van Holly Smale
Toen ik deze op het boekenfestijn zag was ik zeer blij. Het eerste boek van een serie die ik al eventjes wou starten maar nooit de knoop doorhakte om het te kopen. Ben ik even blij dat ik het toch gedaan heb!
In slecht 24 uur heb ik dit fantastische boek uitgelezen en kan niet wachten om deel 2 te lezen. 🌟🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #19The Wonderful Wizard of Oz van L. Frank Baum
Weer een klassiekertje dat ik heb gelezen en ik moet zeggen ik vond het best nog een goed boek. De film ga ik zo snel mogelijk zien want ik wil echt wel eens weten hoe ze het verfilmd hebben.
🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #18A witch alone van Ruth Warburton
Deze serie was in één woord fantastisch! Ik kijk er echt naar uit om meer te lezen van deze schrijfster want haar boeken hebben me echt kunnen bekoren. Haar manier van schrijven is gewoon super.
🌟🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #17A witch in love van Ruth Warburton
Het tweede boek in deze serie was werkelijk een pareltje. Ondanks het een vrij traag begin had moet ik zeggen dat het einde enkele geweldige plot twist had!
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #16A witch in winter van Ruth Warburton
Deze trilogie staat al van mei in mijn boekenkast en toch had ik ze nog steeds niet gelezen. In het begin dacht ik dat ik er niet zo'n enorme fan van zou worden, maar eerlijk? Ik ben er helemaal weg van!
🌟🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #15Alice in wonderland van Lewis Carroll
Voor deze keer wou ik een klassiekertjelezen. Ik wou dit boek in hardcover kopen maar toen ik het boek kreeg was ik zeer blij. Spijtig genoeg is het verhaal absoluut niet wat ik ervan had verwacht.
🌟🌟 - sterren
|
Review #14Miss Peregrine's home for peculiar children van Ransom Riggs
Het is officieel ik heb een favoriet boek. Laat ons zeggen dat ik helemaal geobsedeerd ben door dit boek en dat het me een hele nieuwe wereld van boeken heeft laten zien.
🌟🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #13The Scorch Trials van James Dashner
Het tweede boek in de maze runner serie staat ook op mijn gelezen lijstje. Al moet ik zeggen dat ik het eerste boek nog steeds beter vond.
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #12Dwaaleiland van Melissa De La Cruz
Een boek waar heel de zomer over gesproken werd. Eentje dat je absoluut zou moeten hebben gelezen als je van sprookjes houd. Maar is het wel degelijk zo geweldig als iedereen zegt? Daar heb ik mijn twijfels over.
🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #11Pupil van Julie Kagawa
Talon, ofwel Pupil in het Nederlands is het eerste boek in de Talon serie van Julie Kagawa. Als mijn favoriete schrijfster heb ik altijd hoge verwachtingen van haar werk en ben ook meer dan opgelucht om te kunnen zeggen: dit was weer een pareltje.
🌟🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #10The maze runner van James Dashner
Soms plannen we niet wat we gaan lezen en dat was absoluut het geval bij dit boek. Niet eentje dat ik kocht om het te willen lezen neen, gekocht omdat ik toch maar eens wou proberen en ben er zeer blij om.
🌟🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #9Harry Potter and the chamber of secrets van J.K. Rowling
Het tweede boek van Harry Potter staat ook weer op het lijstje met gelezen boeken. Ergens ben ik zo blij aangezien ik dit verhaal geweldig vind maar toch het einde komt zo een stukje dichter.
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #8Niet te filmen van Sophie Kinsella
Eén van de meest besproken boeken van de afgelopen maanden. Eentje waar ik helemaal niet zo zeker over was of ik het al dan niet goed zou vinden doordat iedereen zei dat er zoveel humor in het boek verwerkt zit. Maar eerlijk? Dit boek moet iedereen gelezen hebben.
🌟🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #7Nightshade van Maryrose Wood
Het tweede boek in de "Poisen diarys" serie. Eentje die niet zo heel bekend is doordat het één van de eerste young adult boeken was. Ook historische young adult waardoor het allemaal een ander sfeertje krijgt dan normaal.
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #6Clockwork Princess van Cassandra Clare
Toch wel een boek waar ik al een lange tijd in wou beginnen maar me er gewoon niet aan toe heb gezet omdat ik te bang was voor het einde... Uiteindelijk kon ik niet gelukkiger zijn maar laat ons zeggen dat ik een heel gevecht heb beleefd met dit boek.
🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #5The Poison Diaries van Maryrose Wood
Ondanks alle slechte reviews en commentaren ben ik toch blij dat ik dit boekje heb meegenomen uit de supermarkt. Voor enkel 5 euro heb ik er enorm veel plezier aan beleefd en heeft het me echt veroverd.
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #4Door de zombiespiegel van Gena Showalter
Het tweede boek van de geweldige serie "The white rabbit chronicles" serie. Kom te weten wat ik precies vond van dit boek en misschien wil je de serie ook beginnen met lezen.
Er zijn nog twee delen uit maar ik heb deze serie in het Nederlands. Het derde boek wordt pas eind dit jaar vertaald. 🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #3Grey van E.L. James
Het meest besproken boek van deze zomer alleszins hoe ik het zag in groepen op Facebook en blogs. Als een echte "Fifty Shades" fan kon ik niet anders dan dit boek ook te lezen en natuurlijk een prachtige review over te schrijven en mijn mening te delen want misschien verschilt die wel een beetje van al de rest.
🌟🌟🌟🌟 - sterren
|
Review #2Het leeslampje
Misschien kennen sommige van jullie het leeslampje al. Een klein hebbedingetje dat naar het schijnt wonderen kan verrichten voor leesfanaten. Vandaag lees je meer over wat ik vind van het leeslampje en wat eraan verbeterd zou kunnen worden. Volgens vele blogs en boekenwinkels een "must have" maar is het daadwerkelijk wel zo handig?
🌟🌟🌟🌟 - sterrren
|
Review #1Harry Potter and the sorcerers stone van J.K. Rowling
Persoonlijk ben ik in mijn jongere jaren nooit echt een grote Harry Potter fan geweest. In het lager onderwijs waren er wel meerdere kinderen in mijn klas die de Harry Potter boeken uit de bieb leende om ze te lezen op school. Heb ik toen ook een keertje geprobeerd maar was er toen helemaal geen fan van. Zelfs de films deden me weinig totdat ik meer begon met lezen en de films allemaal rustig heb bekeken. Toen moest ik gewoon een boxed set hebben!
🌟🌟🌟🌟🌟 - sterren
|